Рубрика: 6-7-րդ դասարան թուրքերերն, Ընդհանուր

Թուրքերեն միջին դպրոց: Հոկտեմբեր

Մուլտֆիլմի միջոցով սովորում ենք մրգերի անունները թուրքերենով և կրկնում ենք թվերը

Մուլտֆիլմի միջոցով սովորում ենք բանջարեղենների անունները թուրքերենով

Սովորում ենք կենդանիների անունները մուլտֆիլմի միջոցով

Ներկայացնել մեր օրը ՝օգտվել հոլովակից

Վարժություններ՝

համապատասխանեցնել և թարգմանել

Aşağıdaki cümleleri eşleştirelim.

1. Açım.
2. Yarın sınav var.
3. Ailemi özlüyorum.
4. Çok yorgunum.
5. Evde hiç yemek yok.
6. Dersim yok.
7. Hastayım.
8. Uykum var.
9. Sinemada yeni bir film var.
10. Çok şişmanım.

a. Onu izlemek istiyorum.
b. Doktora gitmek istiyorum.
c. Alışveriş yapmak istiyoru.

ç. Uyumak istiyorum.
d. Onları aramak istiyorum.

e. Zayıflamak istiyorum.
f. Ders çalışmak istiyorum.
g. Dinlenmek istiyorum.
ğ. Yemek yemek istiyorum.
h. Eve gitmek istiyorum.

Գտնել հականիշները և կազմել զույգեր

Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını tablolardan bulalım ve örnekteki gibi işaretleyelim.

Büyük Az Küçük Kocaman

Kızgın Sinirli Sakin Kıskanç

Pis Dağınık Temiz Tozlu

Memnun Düşünceli Yorgun Dinç

Dolu Boş Tenha Sessiz

Hasta Sağlıklı Kırık Fena

Düz Yuvarlak Dik Eğri

Zayıf Çalışkan Şişman Karışık

Sert Yumuşak Hassas Narin

Korkunç Karanlık Komik Aydınlık

Оставьте комментарий